Monday, May 26, 2008

naek moto II

pastu kan satu hari tue kan aku masukkan kaki dalam lopak air kan, jam tue la ayah aku corner..pastu kaki aku terseret kat tanah..saket tau tak! huhu..tapi tue da lama..skrg da ok.. pastu masuk skolah menengah..aku dok asrama ayah da tak anta lagi...best tau naek moto dgn ayah...haa...jap2...dulu pun g ngaji ayah anta..naek moto berempat..adik beradik aku dgn ayah skali..dulu sume kenit2..muat la..skrg cube adik beradik aku naek moto ramai2..sume kaki jejak tanah...haha..panjang le kaki kiteorg...
skrg g keje ayah anta gak gi keje....tapi skrg ayah da tue..die bwk moto slow je..walau pun aku ade lesen...ayah tak bg bawak..ayah ckp sementara die ade nie die leh anta...huhu..terharu...

sbb ape best naek moto dgn ayah...
*ayah selalu cerita macam2 tgh naek moto...
*ayah leh pakai kan aku helmet walaupun aku da besar panjang...
*ayah leh kentut tanpa dimarahi aku...(sbb dalam kete takleh kentut)
*ayah and saya suka angin....sejuk bila kena angin...
*ayah turunkan ilmu die riding moto...kata ayah dulu rider..yeah..yeah...
*ayah kata naek moto leh sampai cepat..pastu takyah la ikut law sgt...tau je la naek moto..

bestnya naek moto dgn ayah!

bila umur aku da meningkat ayah percaya kat aku tau..aku dibenarkan membawa motosikal...satu hari aku eksiden..punya la risau mak ayah aku..turun kl tgk aku..padahal tak la teruk sgt...mak aku la plg risau..sian mak...relax mak....yam ok je nie...huhu..

tue la...camnie la kehidupan...it is a cycle..we are not always at the top..

luh mahfuz...tiup roh...
ayah lahir...mak lahir...abang lahir..aku lahir...adik lahir...
ayah meninggal...mak meninggal..abang meninggal...aku meninggal...adik meninggal..
(reti ke aku mandi mayat?,samayang jenazah? ya allah...sengal la aku)soal jawab kubur...
jannah? jahannam? we choose..

aku harap..satu hari nanti aku leh bawak ayah pula jalan2..gi masjid ke...gi melancong ke...
TAPI mampukah aku bawak ayah ke jannah? perangai biar elok wahai diri sendiri....
u reflect ur parents!! jgn perangai kita cam setan,heret mak bapak gi jahannam!!
Change! we can make the diffrent!